New Zealand, North Island!! - Reisverslag uit Boxwood, Australië van Stephan Mierden - WaarBenJij.nu New Zealand, North Island!! - Reisverslag uit Boxwood, Australië van Stephan Mierden - WaarBenJij.nu

New Zealand, North Island!!

Blijf op de hoogte en volg Stephan

08 Juli 2014 | Australië, Boxwood

Oke, hier ben ik weer. Het is wederom weer veel te lang geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik zal de laatste maand dat ik gewerkt heb en voordat ik naar Nieuw-Zeeland ging in een notendop vertellen. Nadat ik mijn laatste verslag gepost had kreeg ik 10 minuten later een belletje van mn baas dat er een header van zn buurman in de fik was gevlogen. Wij daar als een gek heen met de water tank, maar helaas alles was al onder controle. Ik had wel zin in een beetje actie en wat te blussen. Gelukkig viel de schade aan de header mee en was er maar een hectare verloren gegaan. Half december waren we klaar met alles oogsten. We moesten nog een dag een schoolcrop oogsten. De opbrengst van deze crop gaat naar de school en 's avonds zijn we de kroeg ingegaan. Daarna nog een aantal dagen schoongemaakt en opgeruimd. Omdat het een aantal keren zo bloed heet is geweest zijn we met de familie naar Bremer Bay geweest, een schitterend mooi kust plaatsje. Hier hebben ze ook een meer, genaamd The Hunter, en omdat ze een boot hebben we hier een aantal dagen vertoefd. Mooi achter de boot op van die opblaasbare ringen en op een soort plank proberen te staan. 's Nachts op de camping geslapen onder de sterren hemel. En toen was het kerst. Kerst in de zomer met een graadje of 35, ik moet zeggen daar kan ik wel aan wennen. Vroeg in de ochtend waren de kids al vroeg op om de kadootjes uit te pakken. Ik had sloffen in de vorm van een klomp op laten sturen vanuit NL en nog wat kleine dingetjes. Ze vonden het echt super en schijnbaar lopen ze er nu nog op. Verder heerlijk gegeten en begonnen al lekker optijd met bier drinken, 11 uur in de ochtend. De rest van de dag spelletjes gedaan, zoals cricket en waterballonnen gevecht, toch iets anders als sneeuwballen gevecht en verder meer bier gedronken, want ja met die hitte moet je voldoende vocht tot je nemen. Op 27 december heb ik afscheid genomen van van Greg, Peta en de kids. Het was tijd om naar Perth te gaan. Hier heb ik Oud en Nieuw gevierd met een paar duitse vrienden die ik paar maanden daarvoor had ontmoet. We zijn samen naar een festival geweest, was een mooie avond, alleen zonder veel vuurwerk.

En toen was het 3 Januari, tijd voor een nieuw avontuur!! Via Sydney was het dan zover, eindelijk naar Nieuw-Zeeland. Ik kwam eind van de ochtend aan in Auckland. Hier de bus genomen en gelijk naar hostel. Aangekomen in het hostel zat Joost al op me te wachten, hij was een dag eerder aangekomen. We hadden tijdens werk besloten om samen door NZ te gaan reizen. Tas in het hostel gedumpt en de stad ingegaan. Nu konden we eindelijk weer 3 maanden de toerist uithangen. We hadden besloten een auto gaan kopen en het liefst 1 waar je in kan slapen. Dus de volgende dagen zijn we opzoek gegaan naar auto's. Het internet afgezocht en vaak staan er bij hostels ook auto's te koop. Ik moet zeggen dat we al snel de auto hadden gevonden die we zochten en dat in dezelfde straat als waar ons hostel zich bevond. Wij gelijk gebeld met de backpackers en zijn uiteindelijk tot een deal gekomen. Nu nog een aantal dingen regelen zoals verzekering, boodschappen en auto beetje indelen naar onze smaak. Er zat een vast bed in de auto en verder zal alles erbij. Nadat we alles hadden geregeld zijn we nog een aantal berkjes opgelopen in Auckland waar een een mooi uitzicht had over de stad. En toen was het 9 Januari, onze Roadtrip kon eindelijk beginnen. Vanuit Auckland zijn we eerst naar het noorden gereden. Onze eerste overnachting was bij een farmstay die we toevallig zagen. Was super relaxed daar en het was de eerste nacht in onze auto. Volgende dag via Bay of Islands naar Cape Reinga gereden. Dit is het Noordelijkste puntje van NZ. Hier in de buurt was ook een camping en hebben daar de nacht doorgebracht. Op het strand beetje gevoetbald en nog een stukje gelopen.